tirsdag 25. mai 2010

Fortsatt muligheter!




Noen ganger, når mai er over, så altfor raskt, og vi har hatt en periode med finevær, så føler vi at sommeren kommer så altfor kjapt, siden det er juni allerede, og så tenker vi at nå er det vel for seint...for seint for denne frodige, deilige, naturlige og bugnende kjøkkenhagen som vi ønsket oss i april, men da var det jo altfor tidlig!


Ikke fortvil, det er mange ting du ennå kan plante, og faktisk noen av dem kan du fortsette å fylle på med utover sommeren. For eksempel reddiker og ulike typer salater. Sår du med et par ukers mellomrom, kan du være heldig og nyte langt utover sensommeren og høsten hvis den er snill med oss.


Nå kan du også plante rødbeter, senpoteter, squash, bønner og grønnkål. Jeg elsker ferske rødbeter, som jeg mener er undervurdert! Squash, bønner og grønnkål fortjener også sin plass, og alle disse er grønnsaker du kan forvelle og ta vare på til høsten og gjennom vinteren. Men det kan vi komme tilbake til.


En potte med bønner foran kjøkkendøra eller på terrassen er utrolig fin som prydplante også, og det er gøy for både voksne og barn å se den sno seg høyere og høyere oppover!


Lykke til, da, og ikke glem å sjekke flere tips i Hannahs Hage(Gyldendal). Den gir deg alt du trenger å vite om kjøkkenhagen utover sommeren, høsten og vinteren også. I tillegg skal jeg slrge for å krydre bloggen utover med mange små tips og råd om både kjøkkenhage og det grønne liv.

2 kommentarer:

  1. åå jeg misunner dere! stor klem fra synne

    SvarSlett
  2. Så glad for å ha funnet denne bloggen!
    Jeg har boka di, og har brukt den veldig mye de par siste månedene. Begynte med grønnsakshage ifjor, og trengte noen gode råd.
    Takk for masse inspirasjon og en flott bok jeg har masse glede av!

    SvarSlett